Učíme predmety v cudzom jazyku
Jednou z prioritných požiadaviek pri uplatnení sa jedinca v dnešnej spoločnosti je znalosť cudzích jazykov. Aktívne ovládanie cudzieho
jazyka prispieva k formovaniu osobnosti moderného občana, podporuje mobilitu v európskom vzdelávacom priestore a zvyšuje šance jednotlivca
na trhu práce.
V záujme kvalitnej prípravy žiakov na budúce štúdium a povolanie je nevyhnutné venovať pozornosť čo najefektívnejšiemu vyučovaniu
jazykov v školách, čo si vyžaduje hľadanie nových foriem a metód.
Jednou z takýchto nových metód je metóda CLIL – Obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie (Content and Language Integrated Learning – CLIL),
ktorá sa vo svete objavila v deväťdesiatych rokoch 20. storočia. Jej podstatou je integrovanie vyučovania cudzieho jazyka do vyučovania predmetu.
Na rozdiel od hodiny cudzieho jazyka, kde sa žiaci prednostne zameriavajú na dosahovanie jazykových kompetencií, na hodinách CLIL je podstatné
získanie vedomostí z predmetu (dejepis, biológia, matematika ...), rozvoj vedomostí a spôsobilostí z cudzieho jazyka je pridanou hodnotou.
Vo fotogalérii môžete vidieť, ako prebieha výučba touto metódou na našej škole na predmetoch dejepis, výtvarná výchova a výchova umením.