Charakteristika školy
Pedagogický princíp školy
Cieľom našej školy je:
- efektívne pripraviť žiakov tak, aby sa mohli úspešne uchádzať o štúdium na akejkoľvek vysokej škole,
- umožniť všetkým žiakom získať dostatočné všeobecné vedomosti a zručnosti vo všetkých všeobecnovzdelávacích predmetoch a hlboké odborné vedomosti a kompetencie vo všetkých nimi zvolených voliteľných predmetoch, ktoré slúžia na posilnenie profesionálnej orientácie žiakov,
- zabezpečiť rozvoj vedomostí, schopností a zručností žiakov prostredníctvom záujmových krúžkov,
- vytvoriť dobré študijné návyky u žiakov a naučiť ich samostatne získavať a efektívne spracovávať informácie,
- klásť dôraz na vyučovanie cudzích jazykov,
- dať šancu každému žiakovi, aby sa rozvíjal podľa svojich schopností, umoţniť mu zažiť úspech,
- pripravovať človeka rozhľadeného, schopného kooperovať, tvorivého, pripraveného riešiť problémové situácie, zodpovedného, sociálne cítiaceho a morálne vyspelého,
- formovať u žiakov vnútornú motiváciu, tvorivý životný štýl,
- vychovávať v duchu humanistických princípov,
- podľa finančných možností školy, pokračovať vo vybavovaní učební modernými pomôckami, technológiami, výpočtovou technikou,
- rozširovať školskú kniţnicu o odbornú literatúru, aby sme tak mohli neustále skvalitňovať výchovno-vzdelávací proces,
- byť otvorení k inováciám, návrhom, postrehom, ktoré pomôţu skvalitniť našu prácu,
- udržiavať vysokú úroveň vzdelávania prostredníctvom kvalifikovaných pedagógov, ktorí kladú dôraz na celoţivotné vzdelávanie, prostredníctvom ktorého si dopĺňajú svoje odborné vedomosti. Sú to učitelia, ktorí sa chcú spolupodieľať na vytváraní príjemnej pracovnej atmosféry a ktorí sú u žiakov prirodzenou autoritou vďaka svojim schopnostiam, vedomostiam a prístupu k žiakom. Učitelia našej školy sú aktívni, čo sa prejavuje napríklad pri organizovaní exkurzií, výletov, návštev divadelných preŠtvorročná forma vzdelávania je bez zamerania a osemročná forma vzdelávania v triedach, ktoré sa ešte nevzdelávajú podľa ŠkVP je zameraná na cudzie jazyky. Triedy, pre ktoré platí ŠkVP sa profilujú podľa voliteľných predmetov.dstavení, besied s odborníkmi, či predstaviteľmi spoločenského ţivota, organizovaním športových podujatí, ...
Zameranie školy a stupeň vzdelania
Gymnázium Augusta Horislava Škultétyho poskytuje žiakom všeobecné vzdelanie.
Cieľom výchovno-vzdelávacieho procesu je podpora všestranného rozvoja žiaka, motivácia k celoživotnému učeniu sa, výchova k tvorivému mysleniu, logickému uvažovaniu a riešeniu problémov.
Štvorročná forma vzdelávania je bez zamerania a osemročná forma vzdelávania v triedach, ktoré sa ešte nevzdelávajú podľa ŠkVP je zameraná na cudzie jazyky. Triedy, pre ktoré platí ŠkVP sa profilujú podľa voliteľných predmetov.
Prioritou gymnázia je spokojný žiak, ktorému vzdelávací program ponúkne individuálny prístup a riešenie podľa okamžitej situácie v jednotlivých ročníkoch.
Učebný plán vychádza z predpokladu, že posledný rok štúdia je venovaný špecializačnej príprave a rozšírenej ponuke seminárov, ktorá umožní vyprofilovanie žiaka a jeho kvalitnú prípravu na štúdium na konkrétnej vysokej škole.
Stupeň vzdelania: 3 A
Profil absolventa
Absolvent našej školy je:
- osobnosť so širokým všeobecným základom a zároveň s pevne vyprofilovaným budúcim zámerom,
- pripravený na štúdium na vysokej škole podľa svojho výberu,
- osobnosť, ktorá má vytvorené pevné študijné návyky a ktorá je schopná vyhľadávať a spracovávať informácie,
- schopný okrem oficiálneho jazyka SR aktívne ovládať v písomnej a hovorenej forme dva svetové jazyky, a to jeden na úrovni B1 a jeden na úrovni B2 podľa Spoločného európskeho referenčného rámca,
- schopný kriticky, samostatne a tvorivo pristupovať k riešeniu prírodovedných a spoločenskovedných otázok,
- pripravený riešiť problémové situácie, vytvárať si svoje vlastné postoje, názory a kultivovaným spôsobom ich presadzovať,
- schopný zaradiť sa do spoločenského života, vytvárať dobré medziľudské vzťahy, vytvárať si svoj vlastný hodnotový rebríček, riadiť a organizovať svoj vlastný život, starať sa o svoje psychické a fyzické zdravie, ekologicky pristupovať k riešeniu problémov,
- osobnosť, ktorá pozná kultúru a dejiny vlastného národa, EÚ a celého sveta.